Levering
Ordrer hos Whiskydepotet.dk leveres med PostNord Danmark eller GLS til den ønskede leveringsadresse eller PakkeShop. Du vil i bestillingsprocessen kunne vælge mellem de, for din ordre, tilgængelige leveringsformer.
Normalt ekspederes din ordre i løbet af 1-2 hverdage for de varer, der er på lager og efter, at vi har modtaget betalingen.
Hvis der er ”skaffe-varer” på ordren, vil vi gøre dig opmærksom herom på ordrebekræftelsen.
Leveringstid
Vi vil altid forsøge at levere varen så hurtigt som muligt. Findes varen ikke på lager, kan der dog forekomme ventetid.
Du er velkommen til at kontakt os for at høre nærmere om leveringstid på de varer, som har din interesse.
Når din ordre er pakket og afleveret til det valgte fragtfirma, skal du forvente at forsendelsestid er omkring to til fire dage.
Ved køb over 799,- Kr. sender vi gratis til en Dansk PakkeShop (PostNord & GLS), fragten først fratrækkes ved betaling..
Priser på forsendelse i Danmark med PostNord Danmark:
Brev starter prisen ved 20 Kr.
Uden omdeling starter prisen ved 40 Kr. (1kg.)
Med omdeling til erhverv starter prisen ved 42 Kr. (1kg.)
Med omdeling til privat starter prisen ved 58 Kr. (1kg.)
Priser på forsendelse i Danmark med GLS:
Uden omdeling starter prisen ved 35 Kr. (1kg.)
Med omdeling til erhverv starter prisen ved 40 Kr. (1kg.)
Med omdeling til privat starter prisen ved 53 Kr. (1kg.)
Det er muligt at afhente lagervarer i Vejle alle ugens dage efter aftale og altid på adressen fredage fra kl.14-17. Helligdage undtaget.
Vi beklager, men på grund af lovgivningen omkring spiritusafgift i EU og Danmark, kan vi ikke sende spiritus til alle lande. (excl. Grønland og Færøerne).
Ved salg til udlandet er det altid kunden som afregner korrekt afgift moms mm. i modtager landet.
When selling abroad, it is always the customer who settles the correct tax VAT etc. in receiving country.
Fortrydelsesret
Bestillinger hos Whiskydepotet I/S er omfattet af reglerne om fjernsalg i dørsalgsloven. Levnedsmidler (herunder øl, vin og spiritus) er ikke omfattet af returret. På øvrige varer har du som kunde 14 dages fuld returret. Hvis du her ønsker at gøre brug af din returret, skal dette meddeles os hurtigst muligt efter modtagelsen. Når du returnerer de købte varer, skal det ske, så varen returneres i samme stand og mængde, som da du modtog den. Fortrydelsesretten bortfalder, hvis du bruger varen på en måde, hvor det er åbenbart at brugen formindsker varens salgsværdi. Det letter vores arbejde betydeligt, og fremmer dermed tilbagebetalingen, hvis du på følgesedlen angiver fakturanummer eller lægger en kopi af fakturaen i pakken.
Du er på ingen måde forpligtet til at angive nogen grund til returneringen, men vi vil sætte pris på, at du gør det alligevel. Tilbagemeldinger fra vores kunder hjælper os til at vide, hvor vi skal forbedre vort sortiment og/eller service. Ved fortrydelse af købet får du refunderet hele det fakturerede beløb, eksklusiv fragt. Forsendelses omkostninger i forbindelse med returneringen betales af kunden. Tilbagebetaling af købssummen sker ved bankoverførelse, og du skal derfor oplyse dit pengeinstituts navn og dit registrerings- og kontonummer. Vi overfører pengene til din konto inden for 5 arbejdsdage efter, vi har modtaget varerne fra dig. Det er dit ansvar at sørge for, at varerne er forsvarligt beskyttet under transporten. Vi anbefaler dig derfor, hvis du er i tvivl, om du ønsker at beholde det købte, at gemme kasse og anden emballage. Du må ikke sende varen retur pr. efterkrav.
Reklamationsret
Når du handler med Whiskydepotet I/S, har du 24 måneders reklamationsret, fra du har modtaget varen. Dette betyder, at du enten kan få varen repareret, ombyttet eller få pengene tilbage, alt afhængigt af situationen. Dette betinger selvfølgelig, at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke er opstået som følge af en fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd. Der skal reklameres indenfor rimelig tid efter, at du har opdaget manglen ved varen. Når du returnerer varen, bedes du angive fejlen på fakturaen, som vedlægges. Det er dit ansvar at sørge for, at varerne er forsvarligt beskyttet under transporten. Vi anbefaler dig derfor, at du gemmer kasse og anden emballage. Du må ikke sende varen retur pr. efterkrav. Ved reklamation sender Whiskydepotet I/S en e-mail til kunden som bekræftelse på, at varen er modtaget. Hvis skaden er sket under transport, er det vigtigt at PostNord Danmark bliver gjort opmærksom på dette ved modtagelse af varen.